Lush geeft je een excellente klantervaring

2014-04-28 Lush logoHet is dat de producten van Lush zo lekker ruiken en dat de geur je al ver buiten de winkel verleidt, anders zou je denken een snoepwinkel in te stappen.

Feest
Een bezoek aan een Lush-winkel is een feest voor je neus en voor het oog. De geuren lokken je de winkel in. De producten, in een rijke schakering aan feestelijke kleuren en vormen, blijven je verrassen.
Als je Lush nog niet kent: Lush verkoopt producten voor lichaamsverzorging: zeep, crèmes, lotions, shampoo en wat dies meer zij. Niets bijzonders, want dat doet elke supermarkt of drogist ook. Toch is Lush anders. Heel anders.

Handgemaakt
De producten die Lush verkoopt, worden door het bedrijf zelf ontwikkeld en met de hand gemaakt. Dat zie je, want hierdoor is elk stuk zeep net even iets anders dan een ander stuk zeep. De producten bevatten zo min mogelijk conserveringsmiddelen en er wordt zo min mogelijk gebruikgemaakt van verpakkingsmaterialen.

Diervriendelijk
De producten van Lush zijn mens-, dier- en milieuvriendelijk. Ze bevatten geen dierlijke vetten. Ze bevatten wel biologisch geteeld fruit en groenten, essentiële oliën, honing of bijenwas. Lush is mordicus tegen dierproeven, het test haar producten niet op dieren en koopt geen ingrediënten van bedrijven die dat wel doen. Met de website fightinganimaltesting.com strijdt Lush actief tegen dierproeven.

Liefdadigheid
Lush heeft een productlijn met de naam ‘Charity Pot’. De opbrengst van deze producten gaat volledig naar goede doelen, in veel gevallen diergerelateerd. Vorig jaar spendeerde het bedrijf meer dan €3.000.000 aan liefdadigheid en duurzaamheidsinitiatieven.

Eigenzinnig
In de winkels van Lush werkt doorgaans eigenzinnig uitgedost, deskundig, opvallend opgewekt en vriendelijk personeel. Zij zoeken contact zonder zich aan je op te dringen, zij beantwoorden geduldig je vragen en helpen je waar nodig. Je voelt bij hen het geloof in en de liefde voor de producten die zij mogen verkopen.

De lessen van Lush
Wat kunnen we leren van Lush? Lush kiest voor wat je zou kunnen noemen ‘klantverantwoord ondernemen’. Ondernemen met eerlijke producten, met een sterke, uitgesproken merkbelofte en een excellente klantervaring. Wie dat voor elkaar krijgt, is verzekerd van de sterkst mogelijke band met zijn klanten. Lush laat zien hoe succesvol je daarmee kunt zijn. Het bedrijf werd in 1994 opgericht door het Britse echtpaar Mark & Mo Constantine en telt inmiddels bijna duizend winkels in meer dan 50 landen.

Frans Reichardt
De Klantenluisteraar

About the Author

Frans Reichardt is De Klantenluisteraar. Hij helpt ambitieuze bedrijven aan blije klanten en betere resultaten. | Adviseur | Spreker | Trainer | Blogger | Auteur

0 antwoorden

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *