Blije klanten

Blije klanten en de 'start-peak rule'

/
Blije klanten
Bij een bezoek aan de plaatselijke juwelier werd mijn klantervaring in hoge mate beïnvloed door de positieve emotie aan het begin van de klantreis. Er lijkt eerder sprake van een start-peak rule in plaats van de welbekende peak-end rule.
GA VERDER
11 juli 2018

Een klantgerichte cultuur vraagt om voorbeeldgedrag

/
Een klantgerichte cultuur, dat is in veel organisaties best nog ‘een dingetje’. Een klantgerichte cultuur begint en eindigt met de klant in gedachten. Bij een overtuiging dat blije klanten zorgen voor betere resultaten. En dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dit kun je opschrijven en aan de muur hangen, maar hiermee verander je nog geen cultuur. Belangrijker is dat je het doet. Cultuur is gedrag.
GA VERDER
3 juni 2018

Blijf nieuwsgierig!

/
Nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen op het snijvlak van marketing en technologie. Daar kun je mee zijn geboren, maar het kan ook een bewuste keuze zijn. Vanuit de overtuiging dat nieuwsgierigheid je kennis vergroot en je een voorsprong geeft op anderen. Kennis is macht.
GA VERDER
3 mei 2018

Klantbeleving: Mind the Gap

/
Er gaapt een groot gat tussen gewenste en werkelijke klantervaringen. Meer dan de helft van de klanten zegt dat de meeste bedrijven hun verwachtingen niet waarmaken. Klanten zijn zelfs bereid meer te betalen voor betere klantervaringen.
GA VERDER
4 april 2018

Klantgericht ondernemen met geloof, hoop & liefde

/
Leden en gasten van het Platform voor Klantgericht Ondernemen kwamen bijeen voor de inspiratiesessie ‘Customer Engagement door Employee Delight’. KLM, VacanceSelect en Koninklijke Gazelle vertelden hoe de klant als kompas dient bij het verbeteren van processen en het ontwikkelen van lovable services.
GA VERDER
4 maart 2018
Verkopen begint pas als de klant JA zegt

Verkopen begint pas als de klant 'ja' zegt

/
Verkopen begint pas als de klant JA zegt
“Verkopen begint pas als de klant 'nee' zegt” is een veelgebruikt mantra van zelfbenoemde verkoopexperts waarmee zij al heel wat schade hebben aangericht. Het is een groot misverstand. Verkopen begint namelijk pas als de klant 'ja' zegt.
GA VERDER
21 augustus 2017
customer experience

Hoe lang laat jij je klant wachten?

/
customer experience
Als je wel eens hebt staan wachten op de Wegenwacht, ken je het gevoel: de twijfel die je na een tijdje wachten bekruipt. Na een poosje denk je: “Ze komen toch nog wel? Ze zullen mijn melding toch wel hebben doorgegeven? Zal ik voor de zekerheid even opnieuw bellen? Hoe lang sta ik hier al niet?!”
GA VERDER
7 juli 2017

The Healing Power of Listening in Business & Relationships

/
When I think of the female leaders I have known in my life, the first person I think of is my mother. She was a leader and she was successful. She ran our family, day in day out, 7 days a week, 24 hours a day. She also succeeded in managing me. That’s what I call successful!
GA VERDER
31 januari 2017

Waarom je klanten soms jokken

/
“Zal ik je ’s wat vertellen?”, vroeg Rob mij. “Nou, graag”, zei ik. Rob vertelde mij over een gesprek dat hij de avond ervoor had met zijn vrouw. Het gesprek ging over de Apple MacBook die hij wilde kopen.
GA VERDER
30 januari 2017

"Aandacht is het grootste dat je kunt geven."

/
Rob Eijsermans (Bex*communicatie) en Frans Reichardt in gesprek over aandacht geven en luisteren. Enkele quotes: “Verkopers kunnen niet open luisteren”, “Klanten jokken” en “Geen aandacht geven is catastrofaal”.
GA VERDER
23 januari 2017